این که بدانیم چه مقدار تینر به رنگ روغنی اضافه کنیم، در یک اجرای رنگ روغنی با کیفیت و با دوام تاثیر زیادی دارد. در صورتی که مایل به استفاده از رنگ روغنی برای رنگ‌آمیزی دیوار یا سطح مورد نظر خود هستید، حتما می‌دانید که رنگ روغنی نیز مانند سایر انواع رنگ‌های ساختمانی به رقیق‌ کننده نیاز دارد و یکی از بهترین رقیق‌ کننده‌های این نوع رنگ تینر است. بنابراین در این مطلب قصد داریم به ترکیب مناسب تینر و رنگ روغنی بپردازیم.

چه مقدار تینر به رنگ روغنی اضافه کنیم؟

این که چه مقدار تینر به رنگ روغنی اضافه کنیم، بستگی به برند رنگ مورد نظر و میزان رقیق بودن آن دارد و لی به طور کلی به ازای هر 4 کیلو رنگ روغنی به نیم لیتر تینر نیاز است تا به میزان مناسب رقیق شود. در ادامه مراحل رقیق کردن رنگ روغنی با تینر را با هم مرور می‌کنیم.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

به منظور رقیق کردن رنگ روغنی به فضایی دارای تهویه مناسب، ماسک، دستکش، ظرف دارای سایز مناسب و تینر احتیاج داریم. ابتدا رنگ را درون ظرف ریخته و به میزانی که اشاره شد به آن تینر اضافه کنید. سپس ترکیب را با هم مخلوط کرده و رنگ را روی سطح مورد نظر آزمایش کنید تا از قوام مناسب آن اطمینان حاصل کنید. اگر هنوز غلظت بالایی دارد، می‎توانید دوباره مقداری تینر به آن اضافه کنید یا برعکس در صورت رقیق شدن زیاد از رنگ روغنی بیشتری استفاده کنید. پس از رسیدن به غلظت مناسب می توانید اجرای رنگ را شروع کنید.

چرا باید رنگ روغنی را رقیق کنیم؟

در بسیاری از مواقع در زمان استفاده از رنگ روغنی، می‌بینیم که رنگ خیلی ضخیم است. بنابراین برای به دست آوردن قوام لازم نیاز به رقیق کردن آن با رقیق کننده‌های مناسب مانند تینر و هم‌چنین استون، استرپتین، نفتا، و غیره داریم.

رقیق کننده‌های رنگ میزان غلظت رنگ را کاهش داده و آن را در اصطلاح نازک برای استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود برداشتن رنگ با قلم‌ مو یا غلتک و هم‌چنین پوشش و چسبندگی مناسب بر روی سطح مورد نظر لازم است رنگ روغنی را رقیق کنیم.

در این مطلب با هم بررسی کردیم که چرا استفاده از رقیق کننده‌هایی مانند تینر برای اجرای رنگ روغنی ضروری است و باید چه مقدار تینر به رنگ روغنی اضافه کنیم. در نهایت نسبت دقیق‌تر به برند و غلظت رنگ مورد استفاده شما بستگی دارد.

حساسیت به رنگ روغنی