رنگ روغنی به طور کلی ویژگی‌های خاص خود را دارد که با رنگ‌های دیگر موجود در بازار متفاوت است. ویژگی اصلی رنگ روغنی براق بودن آن است ولی این امکان برای ما وجود دارد که این رنگ را به صورت مات اجرا کنیم. اگر به دنبال پاسخ به این پرسش هستید که چگونه رنگ روغن را مات کنیم، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه رنگ روغن را مات کنیم

اگر به دنبال پاسخ به پرسش چگونه رنگ روغن را مات کنیم هستید، باید بدانید که برای انجام این فرایند سه روش وجود دارد.

اولین و راحت‌ترین روش برای تبدیل رنگ روغنی براق به مات، افزودن مقداری ماسه به رنگ براق است.

روش دوم که پس از اجرای رنگ براق بر روی دیوار قابل اجرا است، استفاده از یک کاغذ سنباده می‌باشد که بهترین نوع کاغذ سمباده برای مات کردن رنگ روغنی براق، کاغذ با رطوبت یا کاغذ خشک 300 رقیق یا کمتر معرفی شده است.

برای اجرای سومین روش می‌توانید از پد اسکاتچریت استفاده کنید. البته در اجرای این روش نباید بگذارید رنگ زیادی از لبه‌های خارجی و قسمت‌های اطراف از بین برود.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

رنگ روغن مات چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر کدام از مدل‌های رنگ روغنی مزایا و معایبی دارند و بر همان اساس برای اجرا در محیط‌های متفاوت مناسب هستند. برای مثال رنگ روغنی مات برای پوشاندان ایرادات و معایب موجود در سطح دیوار مناسب است ولی دوام و مقاومت کمتری دارد و به دلیل داشتن بافت نرم گرد و غبار روی سطح خود را به روشنی نشان می‌دهد. به علاوه قابلیت تمیز کردن کمتری دارد.

این نوع رنگ به دلیل داشتن ظاهر گرم برای اجرا در محیط‌های لوکس و مجلل مناسب است. هم‌چنین در فضاهای دارای نور مستقیم خورشید می‌تواند بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ روغن براق چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنگ‌ روغنی براق دوام و مقاومت بالایی دارند و تمیز کردن آن‌ به آسانی قابل انجام است. ولی با تابش نور آفتاب براق‌تر می‌شود و ممکن است نظم محیط را اندکی بر هم بزند. به علاوه این نوع رنگ ایرادات موجود بر روی سطح دیوار را به خوبی پوشش نمی‌دهد. به همین دلیل بهتر است در کارهای قدیمی استفاده نشود. هم‌چنین به دلیل داشتن ظاهری مدرن و افزودن زیبایی و جلوه به محیط برای سبک‌های دکوراسیون مدرن مناسب خواهد بود.

هدف از ارائه این مطلب پاسخ به پرسش شما در مورد چگونه رنگ روغن را مات کنیم است. اگر به دنبال مات کردن رنگ روغنی هستید، می‌توانید با بررسی مزایای آن از روش‌های ذکر شده استفاده کنید.

چگونه رنگ روغنی خشک شده را رقیق کنیم؟