پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس در اسرع وقت گاهی بسیار ضروری است. شاید شما هم جزو کسانی بوده اید که لباسی که دوستش داشته اید به خاطر رنگی شدن آن و لکه های رنگ دور انداخته باشید و یا حتی برایتان جای سوال باشد که چگونه رنگ روغنی را از روی لباس میتوانید پاک کنید.
لکه های رنگ به خصوص لکه رنگ روغنی برای لباس ها یک کابوسند که ممکن است در صورت عدم رسیدگی درست به آنها لباس را برای همیشه بی استفاده کنند.
همراه من باشید تا در این مقاله چگونگی پاک کردن رنگ روغنی  از روی لباس و شستشوی لکه رنگ را بررسی کنیم.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

چگونه رنگ روغنی را از لباس پاک کنیم؟

برای پاك كردن لكه رنگ روغنی از روي لباس ابتدا لکه های اضافی را جدا کنید. سپس لباس رنگی شده را پشت و رو کنید و یک حوله تمیز زیر آن قرار دهید.
پاک کردن لکه رنگ روغنی از لباس نیاز به یک حلال دارد بهترین حلال برای پاک کردن لکه رنگ روغنی از روی لباس تینر روغنی است
پس از تمیز کردن لکه ها، لباس های رنگ شده را به مدت یک ساعت در ظرفی حاوی آب گرم قرار دهید. در مرحله بعد یک ماده شوینده مناسب به آب گرم اضافه کنید و سعی کنید با مالیدن قسمت های رنگی لباس، لکه ها را پاک کنید. پس از بیرون آوردن لباس ها از آب، اگر هنوز لکه های رنگی باقی مانده است، آن ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.
آیا تینر روغنی به لباس آسیب می رساند؟
همانطور که پیش تر گفتم بهترین حلال برای از بین بردن رنگ های روغنی تینر روغنی یا الکلی است، اما از معایب این حلال ها میتوان گفت که باعث از بین رفتن رنگ پارچه و آسیب رساندن به پارچه میشود.
مقالات مفید: رنگ جلا چیست؟