رنگ روغنی یکی از رنگ‌های پر کاربرد در نقاشی ساختمان است که در انواع مات، نیمه مات و براق موجود می‌باشد. این رنگ در اثر ترکیب با هوا اکسید شده و به لایه‌ای مقاوم تبدیل خواهد شد. به همین دلیل در صورت بروز مشکل ریختن ناخواسته این رنگ، تمیز کردن آن از سطح مورد نظر به آسانی امکان‌پذیر نیست. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه رنگ روغنی را از روی دیوار پاک کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

چگونه رنگ روغنی را از روی سطوح پاک کنیم؟

روش پاک کردن رنگ روغنی از روی سطوح مختلف با توجه به جنس سطح مورد نظر می‌تواند با تفاوت‌هایی همراه باشد. هم‌چنین راحتی و سختی این فرایند بستگی زیادی نیز به تازه بودن یا خشک شدن رنگ دارد. در ادامه علاوه بر پاسخ به پرسش چگونه رنگ روغنی را از روی دیوار پاک کنیم، روش پاک کردن رنگ روغنی بر روی سطوح مختلف را با هم مرور می‌کنیم.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

چگونه رنگ روغنی را از روی زمین پاک کنیم؟

در سطوح سرامیکی و حتی موزاییک ابتدا باید رنگ را با کاردک یا لیسه از روی زمین تمیز کرد و سپس در صورت باقی ماندن لکه رنگ، برای پاک کردن کامل آن از تینر استفاده نمود.

چگونه رنگ روغنی را از روی دیوار پاک کنیم؟

برای این کار نیز می‌توانید از حلال‌هایی مانند تینر استفاده کنید. به این صورت که ابتدا چند مرتبه یک پنبه آغشته به تینر را بر روی لکه قرار دهید و سپس لکه باقی مانده را با دستمال تمیز پاک کنید. لازم است در استفاده از پنبه به این نکته توجه کنید که نباید روی لکه کشیده شود و قرار دادن و برداشتن آن کافی است.

چگونه رنگ روغنی را از روی ابزار رنگ پاک کنیم؟

پاک کردن رنگ روغنی از روی ابزار در صورت چسبیدن و خشک شدن رنگ بر روی سطح مورد نظر سخت‌تر است. برای این کار می‌توانید از رقیق‌ کننده‌هایی مانند الکل و متانول برای پاک کردن لکه اصلی استفاده کرده و سپس از دستمال و شوینده معمولی برای تمیز کردن کامل آن استفاده کنید. قلم مو نیز باید ابتدا در یک ظرف حاوی نفت یا تینر به خوبی تکان داده شود و در نهایت با آب و صابون مورد شستشو قرار گرفته و روی یک پارچه خشک تکان داده شود.

چگونه رنگ روغنی را از روی پوست پاک کنیم؟

برای پاک کردن رنگ روغنی از روی پوست از مواد شیمیایی استفاده نکنید. چون ممکن است آسیب‌هایی به دنبال داشته باشد. به جای آن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری نمک ترکیب کرده و برای چند دقیق بر روی پوست خود ماساژ دهید. در نهایت برای شستشو از آب گرم و صابون استفاده کنید.

در این مطلب سعی کردیم علاوه بر پاسخ به پرسش چگونه رنگ روغنی را از روی دیوار پاک کنیم، روش‌های پاک کردن این رنگ از روی دیگر سطوح را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه روی رنگ روغنی رنگ اکریلیک بزنیم؟