پاک کردن رنگ‌های ساختمانی از روی سطوح مختلف مسئله‌ای است که حتی با وجود مراقبت کامل نیز ممکن است برای هر کسی که با رنگ‌آمیزی ساختمان سر و کار دارد، پیش بیاید. در زمان اجرای رنگ‌آمیزی ساختمان لازم است پیش از آماده کردن سطح مورد نظر برای رنگ، به پوشاندن کف و وسایل اقدام کنیم تا از رنگی شدن ناخواسته جلوگیری شود. ولی به هر حال رنگ شدن اتفاقی ممکن است پیش بیاید و تنها راهکار لازم در این زمان پاک کردن رنگ از روی سطح مورد نظر است. اگر با رنگ پلاستیک سر و کار دارید و می‌خواهید بدانید که رنگ پلاستیک با چی پاک میشه، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

پاک کردن رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک بر پایه آب است. به همین دلیل بهترین و مناسب‌ترین حلال برای پاک کردن این رنگ از روی سطوح مختلف نیز آب می‌باشد. البته بهتر است با در نظر گرفتن تازه بودن یا خشک شدن رنگ از یک ماده دیگر نیز در کنار آب استفاده کرد. ماده مورد نظر می‌تواند سرکه، مایع شستشو یا صابون باشد. ولی برای پاسخ دقیق‌تر بهتر است پاک کردن رنگ پلاستیک را بر روی سطوح مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه رنگ پلاستیک را از روی لباس پاک کنیم؟

در صورتی که لباس یا پارچه به رنگ پلاستیک آغشته شده باشد، اولین گام این است که پیش از خشک شدن و در حالی که تازه است، نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. به دلیل این‌که رنگ اگر تازه‌تر باشد، سریع‌تر و راحت‌تر پاک می‌شود. با توجه به این‌که گفتیم حلال رنگ پلاستیک آب است، می‌توانید از آب گرم برای پاک کردن لکه این رنگ از روی لباس استفاده کنید.

چگونه رنگ پلاستیک را از روی دیوار پاک کنیم؟

به منظور پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از روی دیوار، همان‌گونه که گفتیم اگر تازه باشد، راحت‌تر است ولی در صورت خشک شدن لکه می‌توانید یک قاشق صابون را در مقدار زیادی آب حل کنید. سپس یک اسفنج را آغشته به محلول کرده و پس از خارج کردن آب اضافی آن با فشار بر روی اسفنج، اقدام به پاک کردن رنگ خشک شده از روی دیوار نمایید. هم‌چنین می‌توانید در صورت لزوم پس از تمیز کردن سطح رنگ با محلول آب و صابون، با استفاده از یک تیغ و قرار دادن آن در زاویه 45 درجه با سطح لکه مورد نظر، لایه‌های رنگ را به آرامی تراش دهید.

در این مطلب سعی کردیم به صورت مختصر و مفید به پرسش رنگ پلاستیک با چی پاک میشه پاسخ دهیم. به طور کلی آب و مخصوصا آب گرم برای انجام این کار کافی است و البته می‌توان از مواد شوینده نیز برای کسب نتیجه بهتر استفاده کرد.

بهترین مارک رنگ اکریلیک ساختمانی