اگر برای رنگ‌آمیزی ساختمان خود بخواهید به انتخاب و تهیه‌ی رنگ اقدام کنید، با انواع مختلفی از رنگ‌های ساختمانی موجود در بازار مواجه خواهید شد. هر کدام از رنگ‌های ساختمانی ویژگی‌های متفاوتی دارند که آن‌ها را برای کاربرد در فضاهای متفاوت مناسب می‌سازد. دو طبقه‌بندی کلی رنگ‌های ساختمانی شامل رنگ ضد آب و رنگ‌های غیرمقاوم در برابر رطوبت هستند. در این مطلب به فروش رنگ ضد آب و معرفی رنگ‌های ضد آب مناسب برای نمای ساختمان می‌پردازیم.

رنگ ضد آب چیست؟

رنگ های ساختمانی یا بر پایه آب تولید می‌شوند و یا بر پایه حلال‌های شیمیایی و نفتی. روشن است که رنگ‌های بر پایه آب مقاومتی در مقابل رطوبت و آب ندارند و در صورت شستشو با آب آسیب دیده و از بین می‌روند. در مقابل رنگ‌های روغنی البته ضد آب نیستند، ولی مقاومت خوبی در برابر آب و نفوذ رطوبت دارند و به همین دلیل به آن‌ها رنگ ضد آب می‌گویند.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

بنابراین رنگ ضد آب به منظور اجرای نقاشی ساختمان برای افرادی مناسب است که به شستشو اهمیت می‌دهند. هم‌چنین محل اجرای رنگ اهمیت زیادی دارد. در صورت اجرای رنگ برای محیط بیرونی ساختمان یا محیط‌هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی که در معرض رطوبت و آلودگی قرار دارند استفاده از رنگ‌های ضد آب توصیه می‌شود.

بهترین رنگ‌های ضد آب برای نمای ساختمان کدامند؟

همان‌گونه که گفتیم، انتخاب رنگ ضد آب مناسب برای نمای ساختمان به دلیل لزوم دوام و ماندگاری در برابر شرایط آب و هوایی مختلف اهمیت زیادی دارد. بنابراین در ادامه به برخی از پرکاربردترین انواع رنگ‌های مناسب برای نمای ساختمان می‌پردازیم تا در صورت اقدام برای خرید از مراکز فروش رنگ ضد آب بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

یکی از رنگ‌های مناسب برای نمای ساختمان، رنگ نمای اکریلیک یا لاتکس است که با داشتن مقاومت در برابر آفتاب و رطوبت، از نفوذ مایعات مختلف به سطح نما جلوگیری می‌کند.

هم‌چنین رنگ نمای سیلیکون نیز دارای خاصیت ضد آب بوده و به افزایش مقاومت و دوام نمای ساختمان تا میزان زیادی کمک می‌کند.

یکی دیگر از این رنگ‌های مناسب که می‌توانید از مراکز فروش رنگ ضد آب تهیه کنید، کنیتکس نمای ساختمان است که علاوه بر نمای ساختمان، در دیوارهای داخلی و خارجی نیز کاربرد دارد. رنگ کنیتکس از ابتدا به عنوان یک رنگ مخصوص نما وارد بازار شد. نوع روغنی رنگ کنیتکس دارای بالاترین مقاومت در برابر آب است و به همین دلیل به عنوان مناسب‌ترین رنگ برای نما مخصوصا نمای سیمان سفید به شمار می‌رود.

هم‌چنین رنگ روغنی نمای ساختمان نیز به دلیل قابلیت شستششو، قابل استفاده برای جلوگیری از زنگ زدگی در درها و حتی پنجره‌های فلزی است.

رنگ نانو مخصوص نمای ساختمان Explusنیز نوعی پوشش سیلیکونی دارای خاصیت الاستیک است که به خاطر داشتن خاصیت ضد آب برای اجرا بر روی انواع سطوح بتنی، سیمانی و حتی آجری مناسب است.

در نهایت بهترین رنگ نمای ساختمان رنگ اروپایی جوتن است که توسط کشور نروژ تولید می‌شود و در ایران به دلیل کیفیت بالا کاربرد زیادی دارد. البته برای خرید این رنگ‌ها از مراکز فروش رنگ ضد آب لازم است قیمت بالای آن‌ها در مقایسه با رنگ‌های ایرانی را نیز در نظر گرفت.

برای خرید و تهیه‌ی بهترین رنگ‌های صنعتی می‌توانید از طریق فروشگاه رنگ رضا به عنوان یکی از مراکز معتبر فروش رنگ ضد آب اقدام کنید.

حلال رنگ اکریلیک