اگر قصد رنگ‌آمیزی سقف آشپزخانه خود را دارید، مطمئنا پس از تعیین رنگ این بخش و تناسب آن با دیوارها، این سوال برایتان پیش می‌آید که از چه نوع رنگی باید برای اجرای رنگ ساختمانی در این قسمت استفاده کرد. در واقع چه نوع رنگی با چه ویژگی‌هایی برای این بخش مناسب است و در نهایت ممکن است فکر کنید رنگ سقف آشپزخانه روغنی یا پلاستیک کدام بهتر است.

رنگ سقف آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ممکن است شما در انتخاب بین رنگ سقف آشپزخانه روغنی یا پلاستیک، رنگ روغنی را به خاطر جذب کمتر آلودگی انتخاب کنید یا رنگ پلاستیک را به دلیل مات بودن یا کمتر بودن قیمت آن ترجیح دهید. ولی برای انتخاب درست و دقیق لازم است ابتدا با هم بررسی کنیم که رنگ مورد استفاده برای سقف آشپرخانه لازم است چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

به طور کلی رنگ مورد استفاده برای سقف باید علاوه پوشش ایرادات موجود بر روی سقف از غلظت زیادی برخوردار باشد تا در زمان اجرای رنگ‌آمیزی این بخش، ریزش کمتر و چسبندگی بیشتری ایجاد شود. به همین دلیل استفاده از رنگ‌های مات مانند رنگ پلاستیک برای سقف بسیار متداول است. ولی سقف آشپرخانه با سقف سایر فضاهای ساختمان تفاوت‌های دارد و به همین دلیل به رنگ متفاوتی نیز نیاز خواهیم داشت. از جمله تفاوت‌های آشپزخانه با سایر نقاط منزل قرار داشتن آن در معرض چربی و آلودگی است. به همین دلیل برای این بخش به رنگی نیاز داریم که آلودگی‌های موجود در فضا مانند گرد و خاک و چربی را به خود جذب نکند و در صورت کثیف شدن قابل شست و شو باشد. به همین دلیل رنگ‌های روغنی برای سقف آشپزخانه مناسب‌تر هستند.

رنگ سقف آشپزخانه روغنی یا پلاستیک؟

اگ به دنبال پاسخ به این سوال هستید که رنگ سقف آشپزخانه روغنی یا پلاستیک کدام بهتر است، لازم است بدانید که اجرای رنگ مات در سقف آشپزخانه موجب جذب آلودگی و نشان دادن لکه‌ها می‌شود. به خصوص این‌که برخی آشپزخانه‌ها فضای بسته‌تر و مرطوب‌تری دارند و افزایش بخار در آن‌ها موجب ایجاد لکه‌های مرطوب بر روی سقف می‌شود. در نتیجه در صورت استفاده از رنگ مات بر روی سقف حتی امکان آسیب به رنگ نیز به علت رطوبت بالا وجود دارد. برای جلوگیری از بروز این مشکل نیز بهتر است از رنگ براق یا نیمه براق مانند رنگ روغنی بر روی سقف آشپزخانه استفاده شود.

یکی دیگر از دلایلی که نباید از از رنگ پلاستیک به عنوان نوعی رنگ مات در سقف آشپرخانه استفاده کرد، عدم قابلیت شستشو در این نوع رنگ است، رنگ پلاستیک علاوه بر این‌که آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند و در صورت وجود این رنگ بر روی سقف آشپزخانه، سقف به راحتی و به سرعت کثیف می‌شود. امکان شستشوی مناسبی نیز ندارد و ممکن کل رنگ سقف بر اثر شستشو آسیب ببیند.

در واقع رنگ پلاستیک و رنگ روغنی هر دو برای دیوار های داخلی ساختمان قابل استفاده هستند و برای سقف معمولا از رنگ پلاستیک استفاده می‌شود. ولی با توجه به وجود رطوبت زیاد در سقف آشپزخانه و سرویس بهداشتی و هم‌چنین حمام، برای این مکان‌ها اجرای رنگ روغنی توصیه شده است. در این مطلب سعی کردیم با بررسی ویژگی‌های رنگ مناسب برای سقف آشپزخانه به پرسش رنگ سقف آشپزخانه روغنی یا پلاستیک پاسخ بدهیم تا شما را در انتخاب رنگ مناسب برای این فضا راهنمایی کنیم.

فروش رنگ ساختمانی عمده