رنگ روغنی جلا همانطور که از نامش پیداست، برای جلا دادن و براق کردن به کار می رود. این رنگ قهوه ای بوده و از آن برای جلا دادن به وسایل یا سطوح چوبی که در محیط داخلی قرار دارند استفاده می شود.

یک نکته در استفاده از رنگ روغنی جلا این است که نباید در معرض رطوبت باشد. بنابراین اگر از این رنگ برای اجسام یا سطوح چوبی بیرونی استفاده می کنید؛ این سطوح بیرونی نباید در معرض رطوبت یا حرارت باشند.

گاهی برای دست یافتن به جلا و براقیت بیشتر، رنگ روغن با رنگ جلا ترکیب شده و با استفاده از آن می توان سطح چوبی مورد نظر را بسیار براق تر و شفاف تر از حالت معمول کرد.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

کارایی رنگ جلا

همانطور که گفتیم، از این رنگ در جلا دادن و براق کردن وسایل چوبی استفاده می شود. این رنگ چسبندگی بسیار بالایی داشته و به عنوان آخرین لایه روی رنگی که از قبل زده شده، قرار می گیرد. با استفاده از رنگ جلا، دیگر زیر لایه رنگ هوا نرفته و سطح مورد نظر بسیار شفاف و براق و جلا یافته به نظر می رسد.

مهم ترین و بیشترین کارایی رنگ جلا در ساخت و جلا دادن به دکوراسیون چوبی، لوازم خانگی چوبی و مبلمان می باشد.

با استفاده از این رنگ می توان وسایل چوبی را به خوبی جلا داده و جلوه زیبایی به آنها بخشید. به همین دلیل اکثر وسایل تزئینی و دکوری چوبی با استفاده از رنگ روغنی جلا، جلا داده می شوند.

ویژگی های رنگ جلا

از جمله مهم ترین ویژگی های رنگ جلا، چسبندگی بالای آن است. این رنگ در مدت کوتاهی پس از استفاده، معمولا طی نیم ساعت، خشک می شود.

این نوع رنگ، نمی تواند در برابر رطوبت و حرارت مقاومت کند، به همین دلیل اکثر مصارف این رنگ برای وسایل و سطوح داخلی است.

رنگ جلا به خوبی روی لایه مورد نظر قرار گرفته و موجب شفافیت و براقیت آن می شود. اگر می خواهید از سطوح چوبی برای مصارف دکوری استفاده کنید، استفاده از این نوع رنگ به عنوان لایه پایانی، ضروری است.

رنگ جلا سه مدل مختلف دارد که هر کدام ویژگی های بخصوص خود را دارند. به عنوان مثال رنگ جلای طبیعی، با براق کردن سطح چوب، رنگ طبیعی آن را حفظ می کند. در حالی که رنگ جلای ملامین، با اسپری کردن ملامین روی رنگ جلا، باعث افزایش ماندگاری و مقاومت آن می گردد.

وزن های رنگ جلا برای خرید

اگر قصد خرید رنگ روغنی جلا را دارید، باید بدانید که این نوع رنگ، در حجم های مختلفی به فروش می رسد. از جمله وزن های رنگ جلا برای خرید شامل ربعی، یک کیلویی و چهار کیلویی می باشد.

این نوع را می توانید در حجم های ذکر شده با بهترین کیفیت و مناسب ترین سفارش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید رنگ روغنی جلا با ما تماس بگیرید.

همچنین می توانید سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود. سپاس از اینکه همراهمان هستید.

چگونه بتونه رنگ روغنی درست کنیم؟