از ویژگی‌های رنگ روغنی لزوم صرف زمان زیاد برای خشک شدن در مقایسه با سایر انواع رنگ‌ها است. اما جالب است بدانید که روش‌هایی به منظور کاهش این مدت زمان و کمک به خشک شدن سریع‌تر این رنگ وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از خشک کن رنگ روغنی است که در این مطلب قصد داریم به کاربرد، مزایا و معایب و هم‌چنین روش استفاده از آن به منظور خشک شدن سریع‌تر و در عین حال با کیفیت رنگ روغنی بپردازیم.

خشک کن رنگ روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟

خشک کن یک ماده بنفش رنگ به صورت رقیق و مایع است که قابلیت ترکیب شدن با رنگ روغن را دارد. این ماده علاوه بر تاثیر در افزایش سرعت خشک شدن رنگ روغنی، کیفیت رنگ را کاملا حفظ می‌کند. البته در صورتی که در زمان ترکیب با رنگ روغنی به میزان کافی از آن استفاده کنید. در واقع نباد بافت رنگ از حالت طبیعی خارج شود.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

خشک کن رنگ روغنی چه مزایا و معایبی دارد؟

مزیت اصلی خشک کن قابلیت آن در سریع خشک شدن رنگ روغنی و کمک به کاهش زمان لازم برای اجرای این رنگ است. به خصوص این‌که در صورت نیاز به اجرای چند لایه رنگ می‌توان زمان انتظار برای خشک شدن لایه‌ی زیرین را کاهش داد.

از معایب آن هم می‎توان به ایجاد شکست در رنگ و ایجاد تفاوت در رنگ‌بندی البته در صورت استفاده زیاد از خشک کن و ترکیب مقدار زیادی از آن با رنگ روغنی اشاره کرد. به گونه‌ای که در صورت استفاده زیاد موجب آسیب به اصالت، کیفیت و حالت طبیعی رنگ شده و حتی ممکن است رنگ پس از خشک شدن دچار ترک شود.

چگونه از خشک کن برای رنگ روغنی استفاده کنیم؟

به منظور استفاده از این ماده کافی است مقدار مناسب از آن را پیش از اجرای رنگ روغنی در داخل ظرف ریخته و به خوبی مخلوط کنیم.

بنابراین در استفاده از خشک کن رنگ روغنی سعی کنید حتما ترکیب مناسب را رعایت کرده و هم‌چنین از خشک کن‌های قوی استفاده نکنید. به علاوه اگر عجله ندارید بهتر است اجازه دهید رنگ روغنی به صورت طبیعی خشک شود. به دلیل این‌‎که خشک شدن رنگ به صورت طبیعی موجب دوام و ماندگاری بیشتر آن بر روی سطح مورد نظر خواهد شد و هم‌چنین در نهایت اجرای با کیفیت‌تری خواهید داشت. در نهایت با توجه به این‌که این ماده قابل اشتعال نیز هست، در زمان ترکیب کردن با رنگ و استفاده از آن رعایت نکات ایمنی را فراموش نکنید.

رنگ روغنی خوبه یا پلاستیکی