بسیاری از شما که به نقاشی سطوح ساختمانی علاقه دارید، تمایل دارید در مورد تفاوت رنگ روغنی با ضد زنگ بدانید. می‌دانیم که از رنگ روغنی بر روی سطوح فلزات به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و فرسایش استفاده می‌شود. ضد زنگ‌ها هم دقیقا همین کارکرد را دارند. بنابراین استفاده از رنگ‌ها و ضدزنگ‌ها موجب افزایش عمر مفید سطوح فلزی و حتی فولادی می‌شود. بنابراین اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد تفاوت رنگ روغنی با ضد زنگ هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

رنگ روغنی چه کاربردی به عنوان ضد زنگ دارد؟

دلیل این‌که به دنبال بررسی تفاوت رنگ روغنی با ضد زنگ هستیم این است که رنگ روغنی در بسیاری از موارد به عنوان یک ماده‌ای پوششی به منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی و فرسایش ناشی از رطوبت بر روی سطوح فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایر کاربردهای این رنگ به عنوان محافظ یا تزئین به خصوص بر روی درب‌های فلزی است. البته در این صورت نیز بهتر است به منظور افزایش خاصیت پوشانندگی و مقاومت رنگ روغنی بر روی سطح فلزی مورد نظر به خصوص آهن، از یک لایه ضد رنگ بر روی آن استفاده شود.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

ضد زنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

ضد زنگ نوعی رنگ است که از فلزاتی مانند آهن در برابر خوردگی و زنگ‌ زدن محافظت می‌کند. انواع مختلف ضد زنگ‌های موجود در بازار شامل ضد زنگ آبی، آهنی، صنعتی، اپوکسی و هم‌چنین ضد زنگ طوسی و قرمز هستند که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، دارای کاربرد متفاوت نیز می‌باشند. به عنوان مثال ضد زنگ طوسی و قرمز برای محافظت از زنگ زدگی درب و پنجره کاربرد دارد و ضد زنگ اپوکسی مخصوص فلزاتی است که سطح آن‌ها با اپوکسی کات پوشیده شده‌ باشد. ضد زنگ‌های آهنی نیز برای سطح درب و پنجره و به طور کلی محصولات فلزی کاربرد دارند. در این میان ضد زنگ آبی از سایر ضد زنگ‌ها قوی‌تر بوده و استفاده از آن در محیط‌های خارجی ‌و داخلی متنوع به خصوص مکان‌های موجود در هوای آزاد و در معرض نور مستقیم خورشید رایج است.

تفاوت رنگ روغنی با ضد زنگ چیست؟

یکی از تفاوت‌های میان رنگ روغنی و ضد زنگ در کیفیت و پوشانندگی این دو ماده است. معمولا رنگ‌ها دارای قدرت پوشانندگی بالایی بر روی سطوح مختلف هستند که ضد زنگ‌ها این ویژگی را ندارند. به همین دلیل می‌توان به منظور پوشش و کارکرد بهتر از رنگ روغنی به منظور پوشش بهتر بر روی ضد زنگ استفاده کرد.

مورد دیگر تفاوت رنگ روغنی و ضد زنگ در میزان مقاومت‌ آن‌ها است. روش است که مقاومت ضد زنگ در مقایسه با رنگ روغنی در برابر فرسودگی ناشی از رطوبت، هوا، نور خورشید و غیره بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌شود به منظور افزایش مقاومت سطح فلزی مورد نظر از یک لایه ضد زنگ به عنوان لایه زیرین رنگ بر روی سطح فلزی استفاده کنید.

این مطلب به بررسی تفاوت رنگ روغنی با ضد زنگ از نظر کارکرد به عنوان پوششی به منظور جلوگیری از زنگ زدگی سطوح فلزی و آهنی اختصاص داشت. بنابراین می‎توانید با آگاهی از ویژگی‌های هر کدام، با توجه به شرایط محیطی سطح فلزی مورد نظرتان از ماده مناسب به منظور افزایش عمر مفید آن استفاده کنید.

خشک کن رنگ روغنی